Jag siktar ett sagoslott där i fjärran

Jag har alltid velat vara prinsessa. Det är inte för inte som jag följer kungafamiljen och älskar att bläddra i kungliga skvallertidningar samtidigt som jag suktar över Disney-prinsessornas fantastiska klänningar. En prinsessdröm jag har är att se slottet Neuschwanstein. Det berättades om detta fantastiska slott på tyskalektionerna i sjätte klass och jag blev kär redan då. I sydspetsen av Tyskland ligger detta paradis, säkert vindpinat, men det är väl något man får stå ut med om man vill få sitt slott placerat på tjusigaste plats. Slottet är dessutom förebilden till Törnrosas slott i Disney-filmen och byggt av kung Ludwig II. Bäst jag finner en prinsessutstyrsel att sväva kring i, så jag passar in.

Det här inlägget postades i Äventyr, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

