En måndag

Det var måndag och jag såg ut lite såhär.

Jag hade på mig en kjol med fåglar och blommor på. Superbra måndagskjol.

Vi hade den sista riktiga lektionen i fotografi och samlade ihop oss ett gäng. Två Karin, en Anton och en Jennifer. Vi tyckte det var god tid för fika.

Så här söta var fotografi-fika-gänget

Vi hade hunnit med att spatsera runt hela staden, för att finna gömda skrymslen och vrår.

Men nu skulle det fikas. Karin hade såklart glömt saker i sitt skåp, hundra meter bort, så Jennifer och jag ställde oss att invänta sällskapet.

Anton var seg att spatsera, så Jennifer inledde akrobatik-uppvisning.

Men så kom Anton och attackerade, och vi var äntligen på  väg till paus.

Det blev båda kladdig kaka, havtorns-smoothie och bärpaj. Mumma!

Jennifer övade på sitt fotoleende.

Efter fikat kom Jennifer och jag på att vi inte hunnit fira våra mammor. Det blev då ett besök på en blomsteraffär för att införskaffa blommor till världens bästa mammor. Vi hann med att finna den sista finaste blombuketten. Det blev fejd i form av sten-sax-påse. Jag vann! Mamma och lillasyster Kerstin bjöds sen på min specialité (den enda rätt jag kan) pasta carbonara och en cupcake på det. Ännu mera mums! Och en mätt och glad mor!

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

