Pladder, euforian och hostan

Hemma hostsjuk idag. Försöker vila upp mig så det inte blir en förkylningsrepris från vinterns minst sagt långdragna historia. Istället för att genomföra min sista laboration i kemins värld så har jag läst och sovit. Mycket väl spenderade timmar, och hoppas detta blåser av mig.

Även fast jag är hemma och inte gör något viktigt så lyckades jag missa live-sändningarna från prinsessdopet, det krockade ju min förmiddagslur… Som den kungaälskare jag är så siktar jag in mig på sammandraget som sänds ikväll, precis innan första semifinalen av Eurovision Song Contest drar igång. Såg förresten en repetitionsvideo från vårt hopp, Loreen, och jag ryser. Hon tävlar däremot på torsdag i andra semifinalen, men jag tror starkt på att hon tar sig vidare så man får njuta av lite svenska flaggor och eufori på lördag också. Jag har nämligen dragit ihop en liten eurovision-kväll, hemma hos Vanja, som ska bli kul.

Nu slutar jag pladdra och fortsätter kurera.

Det här inlägget postades i Karins Tub-tips (youtube-klipp), Kuriosa, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

