Vardagen

Ni ska se mig nu. Tagen av dagen. Iklädd studentmössa och balskor, allt för att gå in, känna in och undslippa skavsår. Ont i halsen, knarkandes Strepsils. Trycker på play för att se lite tv-serie och ta igen mig efter dagens äventyr.

Har befunnit mig i följande situationer under dagen:

  • inlärandes vett och etikett- har övat på att äta rätt, hur man klär sig enligt klädkod och   sjungandes studentsånger.
  • dansandes både foxtrot och vals- hatar det på håll, men älskar det när jag håller takten och vågar ta ut svängarna. Att jag sedan producerade en mindre sjö i mina virvlar är en annan femma.
  • sittandes på möte- samarbete mellan Länstidningen och Jämtlands Läns Ungdomsförbund är på gång, med debatter och ledarsidor.
  • smickrandes för mitt twittrande- efter ovan nämnda möte. Stolt.
  • rödrosig fotograferandes- jag hör inte hemma framför kameran.

Det är vad jag sysslat med idag. Cyklade också hem på ca 6 min, vilket är ungefär längden på Kents ”999”. Samtalat med kusiner via facetime, otroligt nöje. Hoppas ni också har en helt okej måndag. Bra dag!

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

