Utmana ödet i forsarna och klättra på klippblock

Vi kände att vi inte fått nog av action de senaste dagarna, så vi for mot Ammer för att forsränna. Pappa Sven och lillasyster stod för forsrännandet och jag följde längsmed älven och fotograferade, allt för att ni ska få se hur det går till när man forsränner.

Det skulle på med flyt- och våtdräkter

Pappas kollega Harald hade lite problem med halsen. Den försvann plötsligt ner i dräkten.

Lite nervösa och taggade togs hjälmarna på.

Margit kände sig som en astronaut och gick in i rollen.

Först ut på utmaningarna stod flottåkning – på landsväg.

Gänget hoppade i vattnet och jag skyndade till närmsta fors för att få bild på gänget när de passerade. Först hittade jag ett stycke tjusig utkiksplats. Dessutom fick mamsens bil kämpa för namnet ”crosscountry” då vägen var en smulan skumpig och lerig.

Jag satte mig i forsen och väntade. Längst ut på en klippa satt jag för att vänta in gänget.

Så kom de med en väldans fart. De paddlade som dårar och svischade förbi lika fort som de dök upp.

Så körde jag vidare till fikaplatsen för att fånga upp forsrännarna och smaka på lite potatissallad.

Lillasyster hade blivit lite blöt om fossingarna och de andra var en smula nedkylda.

Nästa stopp var lite svårare att hitta, så jag for fram och tillbaka längs med älven. Tillslut hamnade jag i en kurva och när rännarna passerade poserade de snyggt med höjda åror.

Så startade jag rumpvärmen i bilen och inväntade frusna forsrännare. Ett mycket trevligt fredagsnöje om jag får säga det själv.

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

