Vilken vändning livet kan ta

Det är makarbert, otroligt vilken vändning livet kan ta. Det får en också att tänka till, fundera och rannsaka. För någon vecka sedan åkte några ungdomar i en bil och skulle svänga när de blev påkörda och katapultiserade rakt in i skogen. Det är en bilolycka på Frösön får jag höra, när jag befinner mig 100 mil därifrån. Jag hinner oroa mig för alla människor i närheten av Östersund som ju den där kvällen kan ha passerat den korsningen. Livet kan vända åt helt andra hållet. Den där kvällen för mer än två veckor sedan tog två tjejers liv. Det förändrade anhörigas liv. Han som körde menade inget illa. tyckte om att köra fort. Var kanske uppmuntrad att gasa. Det var ju inte hans mening att de skulle bli så fel. Vilken hemskt omkullkastande vändning livet kan ta.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

