Jaget. Telefonen

När prov i religionerna hinduism och buddhism blev jaget väldigt aktuellt och här har ni mitt jag. Min jag-telefon som rymmer mitt liv. Mina kontaktnät. Mina medier. Min underhållning. Mina bilder. Så vad tror ni, ska vi se efter vad för skatter jaget rymmer?

Söta Caroline i glasögonen som gjorde hennes till supersnille.

Vi hade avskedsfest för våra utbytesstudenter och Elina och jag busade runt. Och pausade med en burgare på McDonalds.

Några dagar senare fann jag dessa flickebarn på skolgolvet. Dagen innan firade vi nämligen 100-dagars. Så på den nittionionde dagen innan studenten var flickorna ganska tagna. Och Danielle strechtade efter sitt danspass.

Så kom studentmössan i ett paket. Såklart kunde jag inte hålla mig från att prova.

Men karman kom ikapp och jag blev dödssjuk igen och fick sova hela sportlovet.

Men tog mig i kragen för en fika med fröken Lekedal och hämtade ett stycke balklänning.

Bakade godaste kakorna. Använde detta recept.

Fick äran att sitta som skärmsläckare i fräna glasögon.

Fikade med snygga (aggressiva?) donnor.

Spelade bowling med Kälarne-brudarna.

Har en skåpsgranne som förvarar pilbågar i sitt skåp…

Har mycket fina fotografilektioner på måndagarna. Här sätter vi upp våra tavlor.

Har lite fantastisk kemi och passar på att använda lite coola rockar och slangar.

Tragglade projekt-arbete i långa timmar. Fick snälla kommentarer i rapporten.

Och tröstar mig vid ledsna stunder av fantastiska HanaPee. Ni måste se ”disconunnan”.

Blev lite ledsen med Jennifer på fotot.

Fördjupade mig i filmens värld med min filmkunskapskompis Vanja och en bit morotskaka. Vi såg Pschyco, som ni kanske kan se på bilden… 🙂

Och blev lite fast i ”Move the box”. Men jag lessnar ju fort. Och hinner inte riktigt bli bra på sånthäära.

Fick äran att åka på Hannas fina häst.

Och promenixade min lilla runda hemma på byn.

Hängde efter reportrar och fotografer på påsklovet.

Och blev kär i Filip & Fredrik. Alltså den showen. Den vill man ha på i vardagsrummet mest hela tiden.

Så bakade jag bullar och träffade på vargen på väg till farmor.

Promenerade i finvädret igen.

Och tog fram cykeln. Kan meddela att premiärturen var lyckad. Ingen vurpa. Inga skrubbsår.

Gjorde en lite bikupa på huvudet för att fira 50-dagars.

Och spenderade håltimman i skolcafét med Carro som blev kär i vaniljmunkarna och bjöd mig på bulle och choklad.

Puffade håret det största jag kunde och gick på skolan såhär idag.

och kom hem till mycket bra eftermiddagsläsning och mumsade mig mitt nya beroende.

Det var sista tiden i min mobil det.

Det här inlägget postades i Foto, Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

