Måndagsreflektionen över den självsäkra servicen

Jag gör något jag som tonåring borde gjort mycket tidigare. Lyssnar nu in mig på Kent. En spellista på tio timmar fyller nu mitt spotifykonto och musikranson om dagarna.

Annars så kan jag konstatera att ansiktsbehandling inte är så rogivande som det låter. Med, vad jag själv kallar ”lite” problemhy, är allt annat än härligt att bli portömd på. Det känns som jag gått in i en vägg full av spik. Men ansiktsväsendet fick sig en rejäl genomgång med allsköns peeling, krämer och ångor. Dessutom är mina ögonbryn i en ny nyans. Jag gör livet mer spännande helt enkelt.

Tycker, appropå min hudterapeuts misshandel av mig idag, att riktiga försäljare finns det ont om. Det tillmötesgående jag fick idag var ypperligt, förutom att jag känner mig som en enda stort misskött ansikte när jag lommar därifrån. Men där jag gör dessa ärenden erbjuds inte den där självsäkra servicen. Den där som annars brukar urskilja sig i en småstad. En liten fin stad som Östersund brukar erbjuda den. Framför allt har jag upplevt detta på våra småbutiker och även i Visby om somrarna. Denna självsäkra service är när du som kund söker något. Något alldeles speciellt och ditt besök har ett syfte. En röd väska eller strumpor med hål för stortån. Om du frågar detta så erbjuds tips på andra affärer som kan tillhandahålla min röda väska. Den självsäkra servicen är utrotningshotad och fantastisk. När man vågar släppa iväg kunden, utan att klänga på armar och ben för att få något sålt. Man släpper iväg kunden, för man vet att ens egen affär duger och kommer locka tillbaka mig.

Efterlysning: självsäker service.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

