Mobbingen som man borde bojkotta

Om ni missade första avsnittet av Top Model kan jag återberätta något som gjorde mig smått chockerad. För det första att jag lyckas fastna och titta för sådant som jag själv kallar ”skit-tv” och bara att jag faktiskt fastnar för ett program som är  allmänt IQ-befriande och inte ger mig något, dem bänkar jag mig inför.

I alla fall: Den inledande ”tävlingen” ska de blivande modellerna i Top Model (Sverige!) hänga sitt tilldelade halsband på den person de anser ha mist potential att vinna tävlingen. Ren och skär mobbing. Jag kokar, och det är ju det som skaparna vill, de vill att vi ska prata om programmet och jag faller i deras fälla. Men ändå, mobbing är INTE okej.

Ursäkta bristen på texter, här på bloggen, men det har nog blivit alltför mycket skolstress och IQ-befriande program för den här tösen. Spår just nu en dyster framtid med alldeles för mycket prov för att magen ska må bra.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

