Den kommande domedagstisdagen och dagarna

Är lite småstressad sådär mest jämt, så tankarna far åt alla håll. Därmed får strukturen försöka infinna sig i livet istället för i bloggen som nedplitade textrader. Har, för att summera senaste dagarna, promenerat 2 mil (skrytpoäng!) och filosoferat över livet medans jag lyssnat på Uggla i P4 deras uppesittarkväll dessutom, är jag en månad efter? Svar ja.

Två fina filmer har jag dessutom hunnit se: Gökboet som ingår i min kurs Filmkunskap (väldigt bra kurs att inleda trötta måndagmornar med). Lite udda och bra tankeställare. Larry Crowne med Tom Hanks i huvudrollen, var en riktigt mys-fin film där han startar om livet och börjar på college vid 40+. Inte hejdundrande film, utan en sån där som är bra kvalitet men inte kräver jättemycket tänka. När jag ändå håller på: I don’t know how she does it är också att rekommendera.

Nu ska jag göra ni lite yoghurt-speciale och ett avsnitt Big Bang Theory innan jag kryper till kojs och förbereder mig för en domedags-tisdag med huvudingredienserna fysik, kemi, biologi och svenskaredovisning.

Lovar att visa mitt eminenta yoghurtrecept innan det bli torsdag. Tummis!

20120116-213935.jpg

20120116-213956.jpg

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

