Monsterpaketen och lovveckorna

Ikväll har vi frossat i nostalgi, lillasyster och jag. För barndomsklassikern ”Gladiatorerna” hade ju premiär. Otroligt att kämpandet och de muskulösa monsterpaketen fortfarande tilltalar mig efter ett decennie.

Annars suger jag ur det sista av lovveckorna och har ändrat koordinaterna till staden, för nervarvning inför skolstarten på måndag. Önskar att lovet pågick i en evighet, för det tempo med egen dagsplanering och fint väder som man hinner utnyttja vill jag inte släppa taget om. Även om lite rutin skulle sitta bra så känns det så konstigt att återgå till normalstadie där skolan sätts i första hand och tid för plugg är nästa stora prioritet. Dessutom är det lite viktiga steg jag tar på måndag. För på måndag inleder jag min sista termin på gymnasiet, och i juni tar jag studenten. Sedan är min kalender tom. Konstigt det där. Nu ska jag fortsätta nörda de sista lovtimmar jag har kvar med ”Big bang theory”.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

