Oktober – November – December.

Detta är den fjärde delen i min års-sammanfattning. Tidigare delar hittar du här.

Oktober tog ett ordentligt grepp om höstvindarna. Ansjöån porlade fint under en spatserartur.

Precis i skarven när september skulle bli oktober for klassen på utbyte till Scarborough, England.

Kusinerna hälsade på i oktoberregnet.

Porsche hade hunnit bli stora pojken.

Och Anna promenerade när solen sken igen.

Vi gick på konståkningstävling.

Sjön speglade sig i skuggor och krusade sin rygg när november blåsten ven.

Det blev den bästa tiden på året. Novemberlovets gråa slöja lystes upp av min resa som jag länge längtat till. Äntligen for jag och pappa till Rom.

När november började bli slut, for jag på kusinkollo, för en lördag skulle vi besöka både Uppsala, Max och Stockholm Stadion för ännu en vansinnestävling.

Jag längtade tillbaka till Rom och slog till med golv-pasta-konst och gjorde hemlagad pesto.

Advent och december kom med stormsteg. Farmor fyllde år, hade kalas och vi adventsmyste och gick på julmarknad som om vi inte var gjorda för annat.

Hoppas ni haft ett förträffligt år. Tack för att ni varit med mig! Vi syns i 2012!

Det här inlägget postades i Året som gått. Bokmärk permalänken.

Kommentera

