Juli – Augusti – September

Detta är den tredje delen i min års-sammanfattning. Tidigare delar hittar du här.

Juli kom och vi nypte en bit av den för att skrapa färg och ge kärlek. För vår stuga skulle rustas och vi koncentrerade hela kusinskaran med fäder för att måla och bada och cykla.

När juli varit juli för en stund, blev det dags för kusinvisit. En sådan visit då man landar hemma hos Anna och hos Maria och sedan far vidare till Finska Landet.

När Finland var besökt och klart för detta året återgick jag till arbete och spenderade en ledig dag i Skålan.

Så jobbades det lite till. Sedan styrdes kosan till Gotland. Pappa och jag flög från världens minsta flygplats och landade i sommarparadiset.

Med världens halsont intog jag gästrummet i mosters hus och läste Gunnar Ardelius otroligt fina bok. Vi for österut till mormor och morfar och grillade på ett av planetens finaste platser.

När familjen fortfarande var på Gotland, pausade jag mellan mina arbetspass i bagarstugan där farmor och farfar härjade.

Så kom familjen hem med denne man i spetsen. Vi for på utflykt och Kanelen glädjesprang.

Och träffade flickorna från stora staden.

När skolan tagit ett stadigt grepp om oss igen, firade vi farfars födelsedag med smörgåstårta och ringblommor. För det hör september till. Likaså baskerklädda promenader.

Det här inlägget postades i Året som gått. Bokmärk permalänken.

Kommentera

