Januari – Februari – Mars

Året börjar lida mot sitt slut och jag tänkte med det sammanfatta det fina 2011 som snart är förbi. Det var så mycket jag ville få med, så vi delar upp det i fyra delar. Den andra kommer imorgon. Sista kommer på självaste nyårsafton. 

Januari bjuder som alltid på de finaste vinterdagarna med rimfrost och isig näsa. De dagar kameran åkte fram var himlen rosa och lila.

På helgerna i februari spatserade jag och lillasyster Kerstin med hundar upp för Skållsjöberget i skoterspåren i kängor och täckjackor. Solen glimmade ner genom grenarna och håret blev sådär immig och frostigt när det är lagom kallt. Så lagom att kinderna blir rosigt röda av vinter-greppet och av stegen på skoterdundrets spår.

En dag skulle skolan på mässa och vi hittade ett stycke blond entreprenörska som vi blev imponerade av.

Precis innan februari blev till mars så bjöd jag hem ett gäng med flickor för en helg fylld med massa mys och skoteråkning. Vi firade (för att vara på den snösäkra sidan) min födelsedag sju veckor för tidigt. Och damerna hade till och med gjort ett stycke låt till mig. Av min favorit dessutom!

Bydalen intogs av naturklasserna och vi härjade backe upp och backe ner.

Och vi hade det sådär übermysigt som man bara kan ha med en gosig Vorsteh på en helgmorgon i mars.

Det här inlägget postades i Året som gått. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Januari – Februari – Mars

  1. Kärran skriver:

    Det heter Vorsteh

Kommentera

