Fredagskväll och lördagsjakt

I fredags rullade jag in på gården när klockan närmade sig sex. Då började lillasyster Margit och jag göra pizza-middag och ladda för kvällsaktiviteten. Vi skulle nämligen se de två sista avsnitten på serien ”Dr. Quinn” som vi följt i två år. Sentimentalt och tomt blv det innan vi avslutade fredagen.

När det sedan blev lördag så åkte vi ut på jakt. För ingen adventsgran stod ännu tänd på vår gård. Så ut i skogarna for vi, pappa, Kerstin och jag. Ett fem-meters-åbäke blev vårt val och skumpade hem på släpkärran. Jag och lillasyster blev ljusansvariga och lyckades, som sig bör i denna familj, sätta ljus i fel ordning och håll. Efter andra omdragningen gav syster upp och värmde fingrar. Själv kämpade jag på med hästen som pall, för att nå upp till högre höjder. Nu lyser den i alla fall. Och kompis har den, granen.

Middagsmaten blev lussebullar och kycklinggryta.

 Och det fina hjärtat, som jag hittat på marknaden (som jag berättar om en annan dag), fick hänga på dörren.

Det här inlägget postades i Foto, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

