Lucka 3: Berätta om din bästa vän.

Här har ni henne, Anna. Det mentala stödet. Kusinen.

Hon som alltid ringer, för att jag glömmer. Hon som får mig att le när jag promenerar hemåt när dagen varit sådär olidligt jävlig. Den som får mig att känna att jag är jag. Hon som har hel andra drömmar, men samma problem. Den som bjuder hem mig, fastän jag bor fyrtio mil bort och är ganska knäpp. Hon som har övertalningen och skrattet. Den som känner mig bäst.

Det här inlägget postades i Adventsluckor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

