En första lucka: Berätta om dig själv.

Hej. Tösen på bilderna, det är jag. Karin är mitt givna namn. Tycker om att snöa in på saker och ting. Typ babuschka-dockor, Lady Gaga och Jon Olsson. Blir glad av spontana kramar, överaskningar och att planera resor. Min favorittid på året är alldeles just nu. På att vänta på julen. Lyssna på fin musik och pulsa i snö.

Min kamera tycker jag mycket om att använda. Men helst själv. Ostört. Utan pressen. För den och jag är inte bra kompisar. Inte alls. Pressen gör att jag mår dåligt och tycker jag är dålig. Men för att bättra på vår relation så brukar jag umgås med Pressen iförd kjol eller klänning. För det är bland det bästa som finns. Fina perfekta vippiga klänningar. Det skulle jag lägga en miljon på om jag fick den i min hand.

Fina texter är något jag uppskattar så himla mycket. Men jag tar mig inte längre tid att läsa så mycket. Vi kan ju hoppas att jullov och färdigbakad student löser det problemet. För alla ska ju få läsa. Utan att oroa sig om vad man skulle gjort istället för att göra just det; läsa.

Dessutom är jag en tjej som inte dricker alkohol. Det betyder att jag är tråkig tycker många. Själv tycker jag inte det.

Nu tycker jag vi avrundar självbeskrivningen för en stund. Så tar vi och läser vad ni skrivit om er själva. För ni ”advents-kalendar” väl med mig?

Det här inlägget postades i Adventsluckor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

