10 filmer jag skäms över att inte ha sett

En finurlig lista jag hittat här.

  1. Star Wars. När ska jag ta mig tid att se alla dessa filmer, och förstå alla skämt, och framförallt: storheten i dem?
  2. Sophie’s Choice. Har hört så mycket fint och när den är Oscarbelönad för Meryl Streeps rollprestation så borde man ju ha sett den.
  3. Drive. Det står om filmen överallt. Att den ska vara årets film. Och då kliar det ju, för man vill hänga med!
  4. Schindler’s list. Stora andra-världskriget-skildringar ska man ha sett. Men jag drar mig för att se denna. Den verkar så oerhört hemsk.
  5. Gudfadern. Samma som med Star Wars, man ska ha sett filmerna för att kunna kalla sig allmänbildad och en sådan storfilm ska man väl ha sett.
  6. Borta med vinden. En klassiker som man verkligen borde ha sett. Har hört att den är 3 timmar, vilket gör att det tar emot att sätta sig ner och insupa klassisk musikalfilm.
  7. Breakfast at Tiffanys. Måste-se klassiker.
  8. The Shining. Skräck är inte min favortgenre, och jag kommer ha mardrömmar i ett halvår, men alla utom jag verkar ha sett den.
  9. Hajen. Verkar inte som en upplyftande och givande film, men still: klassiker.
  10. Trainspotting. Nutida klassiker som jag bara kan titeln på. Och att jag borde ha sett den.
Det här inlägget postades i Kuriosa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till 10 filmer jag skäms över att inte ha sett

  1. bugarugu skriver:

    Problemet är att Gudfadern är den enda sevärda..

  2. themovieblog8 skriver:

    I’ve seen most of these. Your list is probably a little less shameful than mine!

Kommentera

