En dag, dagar som var och ”åka-fort”-brillor

Sånär på ett födelsedags-hej så har jag dumpat er i en vecka. Skamligt. Jovisst. Men jag vill ju inte att här bara ska stå tråkigheter, gnäll och samma tugg dag ut och dag in. I alla fall:

Men stora delar av min familj hänger på Gotland. Kvar hemma är jag och pappa med två jämthundar. Jag funderar över livet, vilket tar lite tid. Borde också plugga vissa stunder. Men det är ju lov, så då ska man för bövelen vara ledig. Lyssnar på det här, gör jag. 

Mitt lov har varit ett bio-lov, så i söndags inledde jag starkt med att en guldskimrande Renalut fullastad med fina flickor, rullade in på gården, som var sugna på Karins mes-gryta (kokosmjölk, cashewnötter, soja, sambal oelek, morot och lök för att vara exakt) och vår biosalong som visade ”En dag”. Jag har varit världsdålig på att ta bilder, så kolla in hos Sara, hon har fångat kvällen.

Jag har sedan bio-at mig med Vanja för att glutta på ”Svinalängorna” (inte riktigt värd att se) och Tintin idag med pappa, efter ett litet äventyr då jag konstaterade följande: 1. Pappas bil är jätteskitig. Den blir tydligen det om man kör i skogen. 2. 3D-glasögon är hisnande lika ”åka-fort”-glasögon och skaver på näsan.

Det här inlägget postades i Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

