Sånt där superviktigt som alla måste veta.

Idag har jag

…varit objekt för ”va-fan-tror-dom-att-dom-är-för-några” eftersom klassen bytt ansiktsfärg inför skolfotograferingen.

…fastnat med favoritkoftan i kökslådan. Nära mimik-komedi-ramling. Men jag hade ju noll publik så höll mig på fötter.

…kokat över mjölk. Det gör jag varje gång. Börjar bli tradition. Dessutom varit duktig och skrubbat av det härliga kletet från spisen. (Brukar vänta till det göttat till sig ännu mer)

…haft duscharna på Storsjöbadet för mig själv. Härligt.

…cyklat och genat över gräsmattor och svängt fram och tillbaka på vägen. Bara för att jag kunde. Och gatlysena lyste så fint.

… planerat Rom-resa. Lyckorus.

… dragit mig länge för jag ville inte kliva upp. Dumt att det tajmade min enda skoldag med start 08.15.

… ätit sån där überfluffig polarkaka som skriker på att bli uppäten.

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

