Schulman-feeling och blocket-konst

Igår spenderades min håltimme åt att smita in i vår aula där det var inspirationsdag för Handels-inriktningarna på skolan. Anledningen till vår insmitning var föreläsaren som skulle avsluta dagen: Alex Schulman.

Han pratade om vikten av att nätverka och hade vad jag kallar en riktigt bra föreläsning. Det vart inte tråkigt, det var inte för plojigt och vi fick smsa med Gry Forsell. Alltså ett riktigt bra initiativ av de som låter vissa avdelningar på vår skola, få lära sig lite nytta i livet.

Men det jag vill komma till är Alex. En kille som skrivit böcker, krönikor och bloggar. Varav en blogg han själv kallat för monster. Han är en svårplacerad man, likaså hans före detta fru, Katrin Zytomierska. De har sylvassa pennor. Skriver som ingen annan. Vågar attackera och hylla, som ingen annan kan. Men ändå känner jag att jag vill hålla dessa människor på avstånd. För de är så osvenniga som man kan bli. Är inte det konstigt?

Vet inte riktigt vart jag vill komma, men jag tycker ni ska kolla in Alex Blocket-annonser. Här och här. En ny konstform?

Det här inlägget postades i Kuriosa, Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

