En söndag minus älgkadaver

Älgjakten hade börjat. Regnet hängde i luften. Båten ställdes in för vintervila.  Det var en söndag i september helt enkelt.
Igår var en dag som inleddes med en titt på detta vrålåk. Jakt-deluxe kallar vi den här stylingen. Med sig hade jakt-sällskapet ett stycke älg i  flera kollin. Men jag blev förbjuden att visa upp torsdagens stor-oxe. (Har vissa känsliga läsare, så om ni vill se älgköttsbilder, kontakta mig, höhö)

Här sträcker Jack på sig. Han var inlånad kung i skogen. Vår drottning tajmade nämligen älgjaktstarten med sina löpveckor.

Här sitter mina systrar i kökssoffan. Vad det underhåller sig med?

Det där alfabet-påhittet som alla klurar och pillar på just nu. Vid skrivande stund har jag förlorat alla spel jag påbörjat. Men jag är en envis och schysst spelare!

Så tittade jag ut över ägorna. Förbi den gröna giraffen i köksfönstret och den röda traktorn. För det är där en kvällssmörgås ska bres. Med en herre med prick på stjärten bredvid.

 

Det här inlägget postades i Foto, Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till En söndag minus älgkadaver

  1. ålle skriver:

    jag vill se älghuvudet!!!! hihohe

Kommentera

