Om hemlängtan och annat som frågor besvaras med

Tänkte att tid fördriver man bäst såhär. En helstulen lista som jag sett här och här.

BRUKAR DU KOMMA I TID:
Ja. För det mesta kommer jag alldeles för tidigt. Hatar. Hatar att komma för sent. Och vänta gör ju inget liksom… 🙂

HAR DU BRA KONDITION:
Jag tror min försvann någonstans där våren blev till sommar….

NÄR BLEV DU FOTAD SENAST:
Lillasyster och jag tog just världsfina webbkamerabilder på varann. Blev görsnyggt.

HUR KÄNNER DU DIG NU:
Trött och ganska sliten. Udda eftersom skoldagen inte varit krävande direkt. Men jag är inte van vid tempot. Jag flög runt som en vante idag. Så kändes det.

VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER:
Beige och brun. Men sjömansrandigt och koftor är det jag inhandlar oftast.
BLIR DU BRA PÅ KORT:
Oja. Mitt minspel hör till en annan värld.
NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST:
När jag senast började tänka på sådant som är tungt och jobbig. Sedan kom jag på 20 andra saker som får magen att knipa.

VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET:
Nej. Jag oroar mig mycket.

HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR:
Ja. Pratade med min favoritperson. Anna-plutte-skrutt och hon fick mig att bli sugen på Ben&Jerry’s och jag cyklade iväg och införskaffade himmels-glassen. Sedan insåg vi hur lika vi är.

DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN:
Juice är en favorit. Vissa dagar kan jag bara dricka äppel medan en del dagar skriker magen efter apelsin.

KAN DU LAGA MAT:
Jag kan göra Pasta Carbonara och ädelostsås. Potatismos behärskar jag också.

ÄR DU NYTTIG:
Det är inte ett ord jag personifierar mig med. Men jag har nyttigare veckor och onyttigare veckor.
ÄR DU BLYG:
Ibland så är jag så himla blyg och är rädd vad folk ska tro om en. Men andra stunder kan jag dansa loss inne på H&M och jag blir tillsagd av sällskapet att dämpa mig. Kontraster.

VILKEN TID GICK DU UPP IDAG:
Kvart över sju. Klockan ringde inte. Eller jag hade stängt av den i sömnen…

VILKET TV-SPEL SPELADE DU SENAST?
Singstar för snart ett år sen.

VILKET TV-SPEL ÄR DITT FAVORITSPEL?
Tror jag bara spelat Singstar och Guitar Hero Rock band. Men Singstars Disneyskiva är magisk. höhö.

HUR MYCKET KRÄVS FÖR ATT DU SKA BLI FULL?
Du, jag har inte prövat. Don’t intend to try it either.

HAR DU SPYTT OFFENTLIGT?
Som femåring på herrtoaletten på Gotlandsfärjan. Det var vinterstorm och lillasyster hade precis lärt sig gå. Sprang över hela fartyget. Behöver jag säga att mina föräldrar hade en dramatisk överresa till Gotland?

JAG SOVER:
I en mjuk säng med ett prinsesstorn av kuddar. Mjuk täcke med kvistar på. Sååå skön!

VAD SA DU SENAST?
”Meh?!” till the DJ beside me (syster) som berättade om ens tjejs facebookvänner.

VAR DU PÅ FESTIVAL I SOMRAS?
Nej. Lyckas planera in gotlandssemester under yror och annat.

VEM RINGER DU NÄR DU ÄR ARG/LEDSEN?:
Mamma. Om mamma varit dum ringer jag Anna.

VAD SKULLE DU BEHÖVA NU:
Lite pepp skulle sitta bra.

HAR DU SNYGGA SKOR:
De jag senast införskaffade är så himlahimla snygga. Så det vore ju dem då.

VAD VAR DET FÖRSTA DU SA I MORSE:
”Kerstin vakna!” när jag insåg vad klockan var.

HAR DU SOVIT I DIN EGEN SÄNG INATT:
Yesbox.

HAR NÅGON ANNAN SOVIT I DIN SÄNG I NATT:
Dammråttorna bredde ut sig som vanligt. Ska ta ett snack med dem ikväll.

HAR DU KÖRKORT:
Om jag har? Det är en bredrift jag är mäkta stolt över.

ÄR DU ENSAM NU:
Nej. Hon som jag nämnt en massa gånger i dessa frågor sitter bredvid.

VAD SER DU FRAM EMOT MEST DENNA VECKA?
Köra hem mammas bil till byn och sedan gosa med voffsingarna. Den där hemlängtan kom snabbt.

Det här inlägget postades i Kuriosa. Bokmärk permalänken.

Kommentera

