Berget av skor och muren som rivs

Är sådär vemodig och dan. Men har cyklat och inhandlat skohylla, eftersom syster och jag tillsammans  åstadkommer ett berg av skor. Skruvade ihop den alldeles själv dessutom. Jag samlar macho-poäng på strå numer. Igår skruvade jag upp krokar i hallen dessutom.

Dimman börjar lätta och det känns inte sådär genomtungt att trampa till skolan imorgon. Så hemskt kan det ju inte vara. Jag har ju hakat upp mig på en detalj kring det här skolåret. Eller möjligen två. Men det största hindret nu har varit Projektarbetet (det måste skrivas med stor bokstav om det tynger bröstet). Som det ser ut nu ska jag ha roligt med elaka kryp. Det låter väl som en dunderidé?

Det här inlägget postades i Skriverier & tankar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

