Orken som tog slut och halsen som ska amputeras

Lillasyster tog med sig en dinderförkylning från Turkiet, där hon konsumerat air-condition hårt. Nu har även jag drabbats och hör för tillfället inte så bra, efter en nysning som efterlämnade ett rejäly lock för öronen. Halsen vill jag gärna amputera, eftersom den numer innehåller en stor klump av ont, som gör sig påmind vid varje sväljning. Så härligt är det hos mig just nu. Hoppas ni har en bra midsommarafton. Jag har själv inte ens orken att öppna boken jag läser. Älska känslan av förkylning på sin lediga dag. Halsont är nog det värsta som finns.

Från och med nu ska jag inte klaga något mer, idag i alla fall.

/Trött_tjej_93

Det här inlägget postades i Dagar på mitt sista sommarlov, Var Dag. Bokmärk permalänken.

Kommentera

